Tanvald patří k významným železničním uzlům Jizerských hor. Je zaústěním tří tratí, a to je trať do Harrachova, trať do Liberce a trať do Železného Brodu. Už před válkou měla osmdesát zaměstnanců a vždy i svého přednostu. Dnes je to jediná stanice, která je obsazena personálem na ozubnicové trati z Tanvaldu do Piechowic. Sídlí zde výpravčí a dispečer, který řídí provoz na celé trati až ke státní hranici. Stanice má pět dopravních a několik manipulačních kolejí. Jedna z manipulačních kolejí vede do složiště uhelných skladů. Na stanici navazuje depo, kde dřív bývala lokomotivní remíza. Ta byla však roku 1967 poškozena sněhem a zbortila se. Její oprava nikdy nebyla uskutečněna a tato stavba byla zrušena. České dráhy roku 2007 depo opustily a veškerá údržba vozidel se musí provádět v Liberci. Dnes jsou zde umístěna jen vozidla využívaná při nostalgických jízdách na zubačce. Součástí depa je i funkční točna na ruční pohon.
Desná je stanice uzpůsobená ke křižování vlaků, ale dlouho se tam vlaky nekřižují. Stanice je tvořena dvěma dopravními a dvěma manipulačními kolejemi. Jedna z manipulačních kolejí je příležitostně využívána k nakládce dřeva. Dříve byla součástí stanice i dřevěná skladiště, která kvůli svému chátrání byla zbourána
Dolní Polubný měl dříve dvě průjezdné koleje. Dnes má ale jen jednu protože ta druhá byla roku 1992 snesením výhybek odpojena. Křižování vlaků tady ale je možné tak že se jeden vlak přestaví na vlečkovou kolej nákladiště skláren. Ke křižování zde ale dochází jen při mimořádných událostech nebo v létě kvůli nostalgickým jízdám se zubačkou. Tato stanice není obsazena žádným personálem. Do roku 1992 zde byly tři ozubnicivé výhybky a přes celou dopravnu Dolní Polubný byla ozubnice.
Kořenov býval pohraniční stanicí Rakouska-Uherska a Pruska. Proto zde je velká staniční budova a poměrně rozsáhlé kolejiště. Součástí kolejiště jsou tři dopravní koleje, určené ke křižování vlaků, a několik manipulačních kolejí pro nakládku a vykládku. Dnes zde není žádný personál.