Malé Svatoňovice 2015

Setkání v Malých Svatoňovicích se letos uskutečnilo ve dnech 7. – 10.5.2015. Neúčastnili se jen Češi, jelikož šlo o mezinárodní setkání, jehož účastníky byli i naši přátelé z Německa, Polska i Slovenska.

Setkání s sebou přineslo několik změn. Začali se například používat vesty. Několik členů Zababova bylo obdařeno nějakou organizační funkcí. Aby bylo na první pohled jasné, kdo velí v jaké oblasti, byli tito lidé oblečeni do různých vest. Mohli jste prvního dne potkat organizátora stavby layoutu, organizátora vybalování, nebo třeba šéfa služby strojní. Vykládání aut bylo stihnuto v rekordním čase a řidič věděl, že by měl pravděpodobně zaparkovat tam, kam ukazuje ten človíček ve svítivé vestě.

Následně jsem se poprvé setkala s kartami k lokomotivám. Ty jsem si velmi oblíbila. Představce si, že byste byli v nějaké větší stanici a přijel vám vlak. Chvíli tam stojí, zatímco vám odejde strojvůdce, protože zde končí. Freda a karty vám nechá, ale vy ne a ne si vzpomenout, co sním, protože vám ono číslo vlaku tak trochu vypadlo z hlavy. Nu a teď je tu nádherné řešení! Stačí se podívat na kartu lokomotivy, u které je zastrčen lísteček se všemi vlaky, které má daná lokomotiva odjezdit. A navíc, kdyby se ztratil nějaký „sešiťák“ strojvedoucí může jet pouze podle lokomotivní karty. Sice nebude vědět žádné jiné časy, než kdy končí a začíná trasa jeho vlaku, ale o to už se přece jen postarají výpravčí.

Celé setkání běželo překvapivě hladce. Samozřejmě, že nebylo úplně dokonalé. Někteří účastníci nepřijeli v daný čas, ale těžko jim to přičítat. Situace na silnicích také nejsou vždy úplně růžové. Také jsme nejeli úplně nepřetržitě. Čas se musel dvakrát mimořádně zastavit z důvodu zkratů. Ale pokud vezmeme v potaz, že byly do layoutu zařazeny dvě zbrusu nové stanice, byl počet závad nepředstavitelně nízký.

Také vlaky byli někdy pěkně nečekané. Například jsem zažila sejšnu nebo dvě, kdy jezdilo „vé-enko“, které se skládalo z osobních vagónů. Při prvním ohlášení tohoto podivného seskupení vagónů se mi do telefonního sluchátka ozvalo podivné hlášení „Nelekni se, to vé-enko je osobní." Pravděpodobně tato hlášení kolovala v těsném předstihu té nečekané skupiny vagónů po celé jeho trase.

Dále by stály za zmínku dva speciální vlaky. Jedním z nich byla souprava, jež mi byla nahlášena jako „bezpečnost práce“. Byl to mimořádný vlak. Staniční podmínky byli příhodné, a tak jsem vlak ve vhodném čase mohla přijmout. Vlak s polským strojvůdcem dojel do stanice, kde čekali další dva vlaky na odjezd. „Bezpečnost práce“ jsem odhlásila a nabídla dva vlaky čekající v Černé nad Úpou. Když se vlaky po mém vypravení rozjeli, mohla jsem se věnovat onomu mimořádnému vlaku. Strojvůdce mi podal papír, na němž bylo cosi napsáno polsky. Přečetla jsem dva kraťoučké textíky váhavým hlasem. Zajímalo by mne, co si o mém přednesu polštiny pomyslel můj polský kolega. Jediné, co jsem se dozvěděla, bylo: „No, nějaký alkohol by byl.“ Bylo tím myšleno, že nejsem úplně střízlivá, což usoudil z mého čtení. Holt neumím číst polsky z ničeho nic. Po podpisu a udání stanice, ve které jsem pracovala, jsem obdržela za odměnu, jako pejsek, který poprvé přišel k pánovi na zavolání, piškot. Po odhlášce jakéhosi vlaku, který dojel do České Skalice, jsem nabídla speciální vlak dál. Vlak se pak vydal na svou trasu a zanedlouho už stál v České Skalici. Tam už na něj čekal Olda, který mě být také podroben alkoholické zkoušce.

Následně jsem byla svědkem u zrodu druhého speciálního vlaku, který projížděl Černou nad Úpou. Viděla jsem, jak si Kníže sedá k malému stolku u cukrovaru a vybaluje vagónky z krabiček, které obsahoval jeho stříbrný kufřík. Zanedlouho se na cukrovarské koleji zjevil „pracovní vlak“. I já, takový laik, jsem velmi oceňovala krásu toho nedocenitelného skvostu, co se mi zjevil takřka před očima. Malé modré prasátko mělo za sebou jeden plošiňák, vagón s jeřábem na pokládání kolejí a dva plošiňáky s nákladem kolejí. Ačkoli byl příšerně pomalý, vždy jsem byla ráda, když jsem takový krásný vlak spatřila.

Jediné, co by se dalo setkání vytknout, bylo nejednotné pojmenování míst, kde měly vagóny končit. Kdo měl tušit, že „Pánev“ a Černá nad Úpou jsou totéž? To by se mělo pro příště trochu promyslet. Myslím, že jméno stanice úplně stačí a není třeba užívat další názvy.

Já toto setkání hodnotím jako to nejlepší, kterého jsem se kdy účastnila. Jednak protože jsem si krásně popovídala s mnoha lidmi, ale hlavní důvod je pravděpodobně v mnohých organizačních vylepšeních, výborném grafikonu a vhodném layoutu. Tímto vzdávám dík všem, kteří se jakýmkoli způsobem zasloužili o tak příjemné prožití pěti dní ve velmi zajímavé a zábavné společnosti. Jsem vám všem vděčná, protože bez vás všech bych nikdy nezažila takové příjemné chvíle.

Joha

propozice naleznete zde

  • adana escort
  • antalya escort
  • aydın escort
  • balıkesir escort
  • balıkesir escort bayan
  • denizli escort
  • diyarbakır escort
  • erzurum escort
  • eskişehir escort
  • eskişehir escort bayan
  • gaziantep escort
  • mersin escort
  • izmir escort
  • kayseri escort
  • kayseri escort bayan
  • kocaeli escort
  • malatya escort
  • manisa escort
  • kahramanmaraş escort
  • mardin escort
  • muğla escort
  • ordu escort
  • samsun escort
  • trabzon escort
  • ankara escort
  • konya escort
  • konya escort bayan
  • konya bayan escort
  • hatay escort
  • hatay bayan escort
  • hatay escort
  • sakarya escort
  • sakarya escort bayan
  • sakarya bayan escort
  • tekirdağ escort
  • tekirdağ eskort bayan
  • tekirdag bayan escort
  • urfa escort
  • urfa bayan escort
  • şanlıurfa escort
  • aksaray escort
  • diyarbakır escort
  • elazığ escort
  • izmit escort
  • edirne escort
  • erzincan escort
  • erzurum escort
  • artvin escort
  • aydın escort
  • kilis escort
  • muğla escort
  • sinop escort
  • zonguldak escort
  • van escort
  • sivas escort
  • adana escort
  • ankara escort
  • antalya escort
  • aydın escort
  • balıkesir escort
  • bursa escort
  • denizli escort
  • elazığ escort
  • erzurum escort
  • gaziantep escort
  • izmir escort
  • bursa escort
  • ankara escort
  • antalya escort
  • istanbul escort
  • konya escort
  • mersin escort
  • samsun escort
  • maltepe escort
  • van escort
  • eskisehir escort
  • mersin escort
  • alanya escort
  • adana escort
  • atasehir escort
  • atasehir escort
  • ankara escort
  • tuzla escort
  • bursa escort
  • manavgat escort
  • istanbul escort
  • erzurum escort
  • samsun escort
  • giresun escort
  • buca escort
  • gaziantep escort
  • kayseri escort
  • malatya escort
  • konya escort
  • trabzon escort
  • didim escort
  • malatya escort
  • urfa escort
  • diyarbakir escort
  • elazig escort
  • kartal escort
  • izmir escort
  • adana escort
  • sincan escort
  • hatay escort
  • gebze escort
  • van escort
  • maltepe escort
  • canakkale escort
  • umraniye escort
  • ordu escort
  • izmir escort
  • balikesir escort
  • bahcelievler escort
  • elazig escort
  • kartal escort
  • alanya escort
  • batman escort
  • bursa escort
  • sakarya escort
  • izmir escort
  • ankara escort
  • gaziantep escort
  • diyarbakir escort
  • adana masoz
  • kocaeli escort
  • denizli escort
  • erzurum escort
  • antalya escort
  • adana escort
  • corlu escort
  • marmaris escort
  • izmir escort
  • tekirdag escort
  • kutahya escort
  • sancaktepe escort
  • afyon escort
  • esenyurt escort
  • eskort ankara
  • tokat escort
  • giresun escort
  • atasehir escort
  • cerkezkoy escort
  • basaksehir escort
  • kayseri masoz
  • diyarbakir escort
  • yalova escort
  • manisa escort
  • trabzon escort
  • aydin escort
  • ankara escort
  • izmir escort
  • aksaray escort
  • fatih escort
  • sivas escort
  • gaziantep escort
  • kahramanmaras escort