Hlavní trať vedla ze stanice Černá nad Úpou přes zastávku Jehličná do odbočné stanice Česká Skalice a dále do Drnova a do Michalovců.
Přitom úsek Česká Skalice – Drnov byl dvoukolejný s pravostranným provozem, na vjezdech do jednokolejných stanic Česká Skalice a Drnov byly spojky, úsek Drnov – Michalovce byl jednokolejný stejně jako úsek z České Skalice do Černé nad Úpou.
Z České Skalice odbočovala vedlejší trať přes zastávku Jehličná do Nového Oldřichova, odkud dále pokračovala přes zastávku Samopše a partií sázavských tunelů do zastávky Velká Jesenice, aby se pak kolem Cukrovaru a rafinérie cukru v Dolním Cetně, n.p. prosmykla do koncové stanice - Kouřimi. Vlečka dolnocetenského cukrovaru byla zaústěna do kouřimské staniční vjezdové koleje, v obvodu této stanice se stejně jako Zákupech nacházela vedle zemědělského skladiště i vlečka Tuzexu, která byla zdrojem velmi zajímavých přeprav do celého layoutu.
Z Drnova odbočovala přes nákladiště a zastávku Horní Hádkov s řepným složištěm „Agencie“ krátká lokálka do Mochova.
Traťová rychlost na hlavní trati byla max. 80 km/h, na vedlejší do Kouřimi 60 km/h (do Nového Oldřichova), dále z Oldřichova do Kouřimi 50 km/h, z Drnova do Mochova 40 km/h (s dvěma pomalými jízdami 30 km/h).
Konstruktér layoutu využil moduly dvoukolejky k vyvinutí trasy hlavní i vedlejší dráhy z České Skalice do Černé n.Ú. a Kouřimi na společném tělese, takže až k rozbočení tratí před Černou nad Úpou a Novým Oldřichovem šlo o „falešnou dvojkolejku“.